fbpx

Trucuri pentru slabit

Trucuri pentru slabit oferite de medici de la clinica de nutritie Dietalia

   Magia adusa de unele trucuri pentru slabit a fermecat si continua sa fascineze o intreaga lume. In conditiile actuale, cand fiecare tara din lume are “tezaurul” ei de persoane supraponderale, a inflorit o adevarata industrie cu produse pentru slabit si “diete minune”. Din pacate, acestea promit scaderea rapida in greutate, dar fac mai mult rau decat bine.

   Apa ne ajuta sa slabim. 

Apa este elementul esential al vietii, componentul principal al organismului uman si mediul in care se petrec toate reactiile biochimice, inclusiv cele raspunzatoare de metabolizarea alimentelor.

Beti in fiecare dimineata, inainte de micul dejun, un pahar cu apa in care ati pus o lingurita de otet de mere! Acesta are o actiune diuretica, dezintoxicanta si de intensificare a lipolizei.

Pentru persoanele mai sensibile, se admite inlocuirea otetului cu 2 linguri de suc de lamaie si indulcirea cu 1-2 lingurite de miere, care pot completa rezervele energetice necesare unei zile de munca.

Inainte de pranz si cina, consumati apa cu cateva cuburi de gheata, in care puteti pune otet de mere. In felul acesta, stomacul se umple (partial), iar senzatia de foame se atenueaza.

Atentie! Evitati consumul de bauturi alcoolice, deoarece acestea ingrasa printr-un aport suplimentar de calorii.

Puteti folosi si in acest caz cateva trucuri pentru slabit. Aportul necesar de apa poate fi completat si prin consumul de supe sau de ciorbe de zarzavaturi, care au avantajul ca grabesc digestia, au aport redus de calorii si potolesc rapid pofta de mancare. Daca nu aveti in meniul propus acest fel de mancare, atunci il puteti inlocui cu o salata de legume (morcov, mar si telina), un sos din iaurt cu usturoi (care ne creeaza o falsa senzatie de satietate) si zeama de lamaie.

   Mancati mai putin si mai des. 

Niciodata sa nu va limitati la trei mese pe zi, ci adaugati intre ele si doua gustari, consumand astfel mai putina mancare deodata.

Nu sariti peste micul dejun! Acest obicei prost are ca efect antrenarea sistemului de stocare al grasimilor, pe care un organism “speriat” ca va fi infometat il declanseaza pentru a-si crea rezerve.

Cele mai bune trucuri pentru slabit spun ca micul dejun trebuie sa fie masa pricipala a zilei, conform dictonului: “Ia micul dejun ca un rege, pranzeste ca un print si cineaza ca un cersetor”. Clinica MAYO din Statele Unite, cea mai titrata clinica de nutritie din lume, recomanda ca dimineata sa consumam 70% din cantitatea de alimente propusa pentru ziua respectiva si 30% la pranz. In felul acesta veti slabi 5 kg pe luna.

   Slabeste lent si inteligent. 

Multe cure de slabire promit o scadere severa a kilogramelor intr-un timp foarte scurt. Ganditi-va, insa, la faptul ca, cu cat slabiti mai repede, cu atat creste riscul de a va ingrasa mai repede. In plus, o slabire prea rapida duce la scofalcirea obrajilor (deoarece grasimea de sub ei este cea mai usor disponibila pentru a fi arsa) si a pielii din zona bratelor, umerilor, abdomenului, soldurilor si coapselor.

   Nu mancati dupa ora 18 

Grasimile se depun mai usor in timpul noptii. Mancati incet si mestecati minutios mancarea, prevenind astfel inghitirea aerului ce poate produce balonari. In acest fel, veti permite ca alimentele sa se imbibe cu saliva (si deci cu enzimele care metabolizeaza hidratii de carbon), iar stomacul va avea mai putin de lucru cu “macinarea” lor.

Este sanatos sa va ridicati de la masa cu o usoara senzatie de foame, deoarece instalarea senzatiei de satietate are o latenta de 15-20 de minute.

   Nu desfasurati alte activitati in timpul mesei! Cititul sau privitul la TV va fac sa consumati mai multa mancare fara sa va dati seama.

Evitati consumul de chipsuri, biscuiti, fursecuri sau alte dulciuri. Cel mai indicat este sa consumati morcovi, ridichi sau salata de legume stropita cu un sos din iaurt degresat, cu mustar sau cu zeama de lamaie.

   Nu sarati mancarea! 

In schimb, mancarea condimentata cu suc de rosii iute, boia iute, piper sau mustar reduce apetitul, atenueaza pofta pentru sare, mareste arderile grasimilor si “taie” pofta de bauturi alcoolice si de dulciuri. O jumatate de lingurita de mustar creste metabolismul cu 25%. In plus, aroma de piper sau de menta diminuaza apetitul pentru sare.

Se recomanda ca, inainte de masa, sa mirositi fructe puternic aromate (cum sunt bananele, portocalele, lamaile sau merele) ale caror arome inhiba centrul foamei din creier, atenuand apetitul. O ultima descoperire in acest domeniu: aroma de mere crude mirosita inainte de masa grabeste instalarea senzatiei de satietate.

   In timpul mesei este mai bine sa ascultati o muzica lenta, placuta si odihnitoare, care va va determina sa mancati mai incet, sa micsorati cantitatea de mancare ingerata si sa va saturati mai repede.

  Rasul slabeste! 

S-a constat ca circa 100 de hohote de ras pe zi ard atatea calorii cat in 10 minute de alergare!

  Laptele praf scade pofta de mancare. 

Cand sunteti invitat la o petrecere unde presimtiti ca veti avea parte de o masa copioasa, inainte de a pleca de acasa luati o lingura de lapte praf si lasati-o sa se dizolve lent in gura. Proteinele din laptele praf va va diminua senzatia de foame, vor da de lucru stomacului si astfel veti consuma mai putina mancare. La fel de util este si ingurgitarea unei jumatati de litru de suc de rosii.

  Fructele grabesc digestia. 

Fructele contin fibre alimentare, care au rolul lor benefic in procesul digestiei. Consumul unei jumatati de grepfrut la fiecare masa este cotat cu pierderea, in medie, a unui kilogram pe saptamana. Substanta amara existenta in pielita care separa felioarele de grapefruit este raspunzatoare de accelerarea functiilor metabolice ale organismului, de reglarea digestiei, de secretia de insulina, de scaderea glicemiei si de arderea grasimilor.

  Renuntati la cafea 

Cafeaua mareste senzatia de foame. Inlocuiti cafeaua cu ceai verde, care stimuleaza digestia (o cana de ceai neindulcit dupa o masa copioasa face minuni), nu lasa grasimile sa patrunda in sange si le intensifica arderile.

Renuntati si la bauturile carbogazoase (inclusiv la apa minerala) care provoaca balonari, pot stimula senzatia de foame sau pot irita traiectul digestiv.

   Mancati in farfurii mici. 

In acest fel portiile vor parea mai mari. Atunci cand consumati carne, garnisiti farfuria cu o portie de legume (crude sau inabusite). Acestea vor umple farfuria si va vor aduce un aport redus de calorii. Si, daca tot vorbim despre trucuri pentru slabit, trebuie sa stiti ca proteinele sunt mai satioase decat carbohidratii sau lipidele, deoarece stau mai mult in traiectul digestiv.

   Renuntati la paine. 

Consumati la o masa maxim 1-2 felii de paine neagra sau graham. Consumati fibre alimentare sub forma de paine cu tarate sau, mai bine, 200 g de tarate in decursul unei zile. Taratele iti vor da rapid o senzatie de satietate, vor reduce asimilarea grasimilor si vor regla tranzitul intestinal.

   Mancati asezati pe scaun 

Stati cu spatele drept, fiindca veti arde astfel cu 10% mai multe calorii. Gustarile luate pe fuga, in picioare, contribuie la ingrasare.

   Trucuri pentru slabit folosind presopunctura

Ultimul dintre aceste trucuri pentru slabit este reducerea senzatiei de foame apasand puternic timp de 20-30 de secunde, cu degetul aratator, asupra buzei superioare (sub nas). In tot acest timp respirati adanc, de cateva ori, retinand aerul in piept cat mai mult.

   Nu este neaparat necesar sa puneti in practica toate aceste trucuri pentru slabit, care sunt destul de numeroase. Adoptati-le pentru inceput pe cele care va convin. Totul e sa aveti vointa, rabdare si bunavointa!

Articol scris de dl. Ioan Marinescu, cercetator stiintific, redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste

   Specialistii de la clinica Dietalia ™ sunt zi de zi langa tine. Află cum te putem ajuta cu sfaturi despre alimentaţia ta zilnică:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.