fbpx

Cele mai bune alimente care te scapa de grasimea abdominala

Alimente care te scapa de grasimea abdominala

   Un abdomen plat este visul oricarui adult. Persoanele de varsta medie care fie au fost insarcinate, fie s-au indulcit cu prea multa mancare sau cu o bere in plus se vad nevoite acum sa dea jos cateva kilograme, in special la nivelul abdomenului. Care este cea mai buna metoda de a scapa de grasimea abdominala vom afla in continuare de la expertii nostri de la clinica de nutritie Dietalia.

Raspunsul pentru un abdomen plat

   Oricine poate scapa de kilogramele in plus, afirma medicii specialisti, insa toti trebuie sa fim constienti de faptul ca nu exista o formula secreta pentru acest lucru. Nu exista niciun medicament, nicio dieta speciala, nici un aliment specific sau tip de exercitiu fizic care are ca tinta grasimea abdominala.

   Vestea buna este ca, indiferent daca abdomenul are forma unui “mar” cu grasime excesiva sau soldurile si coapsele au forma de “para”, cand o persoana incepe sa slabeasca, grasimea abdominala este prima care se pierde. Care este explicatia? Grasimea viscerala (cea care se gaseste la nivelul taliei) este mai activa din punct de vedere metabolic si mai usor de pierdut decat grasimea de sub piele, in special daca persoana este destul de plinuta.

Cerealele integrale sunt alimente care te scapa de grasimea abdominala

   Studiile medicale arata ca o dieta bine controlata caloric si bogata in cereale integrale te ajuta sa reduci grasimea abdominala in exces la persoanele obeze. La studii au participat doua grupuri de persoane supraponderale, care au fost supuse la o dieta zilnica cu 5 portii de fructe si legume, 3 portii de lactate degresate si 2 portii de carne slaba sau peste. In plus, la primul grup s-a adaugat in dieta si o portie de cereale integrale, pe cand la cel de-al doilea grup s-au oferit cereale rafinate.

   Rezultatul studiului a aratat ca membrii primului grup au pierdut mai multe kilograme in zona abdominala decat grupul al doilea. Specialistii au explicat rezultatul prin faptul ca o dieta bogata in cereale integrale, alaturi de reducerea consumului de carbohidrati rafinati, modifica nivelul glucozei si raspunsul insulinic al pancreasului, facand mai usoara mobilizarea si reducerea depozitelor adipoase.

   In contraexemplu, atunci cand se consuma alimente rafinate (cum ar fi painea alba) nivelului glicemiei creste, celulele pancreatice elibereaza mai multa insulina, ceea ce determina depozitarea mult mai rapida si mai nesanatoasa a grasimii.

   Se recomanda ca cel putin jumatate din cerealele consumate de o persoana intr-o zi sa fie cereale integrale deoarece acestea sunt bogate in fibre alimentare, care satisfac foamea pentru perioade mai lungi de timp si ajuta persoana sa manance mai putin decat daca ar consuma cereale rafinate.

Grasimile mononesaturate te ajuta sa pierzi din grasimea abdominala

   Scrieri recente despre curele de slabire au avansat ideea ca grasimea abdominala se poate pierde consumand 1600 de calorii pe zi, printr-o dieta bogata in grasimi mononesaturate (care se gasesc in avocado, nuci, seminte, masline, boabe de soia, ciocolata, ulei de masline si ulei de rapita). De asemenea, medicii spun ca o astfel de dieta are beneficii dovedite si pentru sanatatea inimii si a vaselor de sange, reducand riscul de producere al bolilor cardiovasculare.

   Cu toate acestea, nici grasimile mononesaturate nu sunt o solutie magica pentru slabit, deoarece ele ofera organismului destul de multe calorii (9 calorii pe gram, mai mult decat dublu fata de carbohidrati si proteine, care au 4 calorii pe gram).

Exercitiile fizice pot aplatiza abdomenul

   Pentru a pierde grasimea abdominala, o persoana trebuie sa respecte un program de exercitii fizice regulate, pe langa o dieta sanatoasa cu un numar de calorii controlate. Cel mai indicat este sa faceti aproximativ 60 de minute de activitate moderata pe zi, cum ar fi mersul in pas alert. Daca doriti ca rezultatele sa fie mai rapide puteti opta chiar si pentru lectiile intensive de gimnastica aerobica, dar doar daca medicul va permite.

Concluzia

   O alimentatie controlata caloric, bogata in fructe, legume, cereale integrale, lactate degresate, seminte, carne slaba, peste si oua reprezinta fundatia pentru o dieta care ofera toate substantele nutritive necesare subtierii taliei. Purtarea unor kilograme in plus in jurul mijlocului poate prezenta un risc major de afectiuni cardiovasculare (cea mai frecventa fiind ateroscleroza), diabet zaharat, sindrom metabolic sau reactii inflamatorii.

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

   Specialistii de la clinica Dietalia ™ sunt zi de zi langa tine. Află cum te putem ajuta cu sfaturi despre alimentaţia ta zilnică:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.