fbpx

CONTACT

Tel. 0788.629.414

Mail office@dietalia.ro

6 alimente pentru scaderea colesterolului. Tu ai folosit vreuna din ele?

Alimente pentru scaderea colesterolului

Medicii specialisti in nutritie de la Clinica Dietalia ne invata care sunt cele mai bune alimente pentru scaderea colesterolului.

Toată lumea ştie că mişcarea, o dietă adecvată şi, la nevoie, administrarea statinelor sunt mijloacele de bază pentru a obţine un nivel normal al colesterolului total şi un raport corespunzător între colesterolul „bun” şi cel „rău”. Pe lângă aceste mijloace elementare de diminuare a nivelului colesterolului „rău”, mai sunt şi altele, mai puţin cunoscute, oferite de medicina complementară.

Uită de statine!

Dr. S. Hazen de la Cleveland Clinic, medic specializat în cardiologie preventivă, spune că, deşi unele mijloace naturale nu dau rezultate spectaculoase atunci când sunt administrate singure, folosirea lor combinată poate oferi progrese demne de notat. Alteori, utilizarea mijloacelor naturale de diminuare a colesterolului este o necesitate. Asta deoarece remediile consacrate, oferite de medicina oficială, cum ar fi statinele, nu sunt prea bine tolerate. Oricum, orice schimbare a strategiei de diminuare a nivelului colesterolului trebuie adusă la cunoştinţa medicului.

Somnul suficient normalizează valoarea colesterolului

Un studiu din Ţara Soarelului Răsare a arătat că atât femeile care dorm prea mult (peste 8 ore), cât şi cele care au o odihnă nocturnă insuficientă (mai puţin de 5 ore) prezintă niveluri mari de colesterol „rău” şi valori nesatisfăcătoare de colesterol „bun”. Care este cauza?! Explicaţia e simplă. Timpul alocat somnului are o influenţă directă asupra metabolismului lipidic, dar şi una indirectă. Atunci când nu dormim suficient, oboseala de peste zi ne va împiedica să facem alegerile cotidiene cele mai sănătoase (să facem mişcare, să ne gătim singuri o masă cu ingrediente sănătoase, să ne prezentăm la un consult medical).

Laxativele acţionează asupra colesterolului de origine animală

Surprinzător, unele laxative sunt folositoare nu doar pentru impulsionarea tranzitului intestinal, ci şi pentru reducerea colesterolemiei, observă dr. S. Hazen. Fibrele solubile prezente în medicamente (ex. metamucil) blochează absorbţia colesterolului din intestine. Aceste laxative bogate în fibre solubile nu acţionează decât asupra colesterolului conţinut în hrana de origine animală. Ele nu au nicio influenţă asupra colesterolului pe care îl produce corpul. În plus, fibrele solubile au şi capacitatea de a ne face să ne simţim sătui mai multă vreme, prevenind ingestia suplimentară de alimente bogate în colesterol.

Fitosteroli din alimente pentru scaderea colesterolului

Plantele superioare conţin fitosteroli, substanţe care ne ajută să aducem la normal nivelul colesterolului sangvin. Fitosterolii acţionează de o manieră asemănătoare fibrelor solubile. Ei aderă puternic la colesterolul din hrană, facilitând eliminarea sa mai înainte de a fi integrat şi utilizat de către organism.

Suplimentele cu fitosteroli se administrează în timpul meselor.

Fitosterolii sunt prezenţi într-un mare număr de vegetale integrale. Exemplu sunt fructele, legumele, nucile şi boabele întregi ale cerealelor. Se pare că ei posedă şi un rol de protecţie contra cancerului de colon.

„Brânza” de soia este unul dintre excelentele alimente pentru scaderea colesterolului LDL (rău)

Consumul moderat de tofu şi de alte produse derivate din boabele de soia contribuie la reducerea nivelului colesterolului LDL. Specialiştii de la Harvard Medical School au formulat o teorie. Ei spun ca prin consumul frecvent de tofu sau a 2,5 căni de „lapte” de soia zilnic, nivelul colesterolului „rău” poate fi diminuat cu până la 6%.

Tofu are în conţinut şi fitosteroli. Substituirea parţială sau totală a cărnii cu produse din soia ar putea provoca o reducere însemnată a aportului de colesterol.

Pectinele din mere şi din coaja de portocală scad colesterolemia cu 10%

Stratul alb, amar la gust, care căptuşeşte la interior coaja citricelor, este bogat în pectine. Medicii olandezi au constatat că aportul de pectine reduce colesterolemia cu până la 10%.

Pectinele sunt fibre care funcţionează într-un mod asemănător cu fibrele insolubile. Ele preîntâmpina absorbţia colesterolului existent în alimentele de origine animală din lumenul digestiv. Pentru a beneficia de proprietăţile pectinelor nu trebuie să ne „delectăm” cu partea cea mai neplăcută la gust a portocalelor. Asta fiindcă, din fericire, şi alte fructe, precum merele, conţin cantităţi mari de pectine, având însă un gust mai agreabil.

Drojdia de orez roşu opreşte sinteza colesterolului în ficat

Drojdia care apare prin fermentaţia boabelor de orez roşu conţine o substanţă numită monacolin K. Este un compus pe care îl putem găsi şi în binecunoscuta statină numită lovastin. Monacolin K frânează sinteza colesterolului la nivel hepatic. Colesterolul este produs, de fapt, pentru a proteja ţesuturile lezate. Dar prezenţa sa în cantitate mare nu este dezirabilă, din cauza riscului cardiovascular.

Drojdia de orez roşu, administrată sub forma unor pilule, s-a dovedit capabilă, aşa cum au arătat unele studii, să diminueze colesterolul „rău” (LDL) cu până la 30%, ceea ce nu este deloc nesemnificativ.

Ceapa completeaza lista cu alimente pentru scaderea colesterolului total

După cum rezultă dintr-un studiu ce a fost prezentat la Endocrine Society, extractul de ceapă a diminuat nivelul total al colesterolului (HDL plus LDL), la animalele de laborator. Studii anterioare au arătat că extractul de ceapă a fost capabil să diminueze atât cantitatea de colesterol „rău” (LDL) din sânge, cât şi glicemia. Calităţi de acest fel sunt prezente şi la usturoi.

Cum te poate ajuta un pahar cu vin să creşti colesterolul „bun”?

Cu toate că un pahar de vin roşu nu are niciun efect asupra nivelului de colesterol LDL (colesterol „rău”) din sânge, el poate contribui la creşterea colesterolului „bun”. Cu cât ponderea de colesterol HDL este mai mare, raportat la colesterolul total, cu atât este mai bine pentru sănătatea ta cardiovasculară. Nu înseamnă, acum, că, pentru a-ţi creşte nivelul colesterolului bun, trebuie să bei pahar după pahar. Este suficient unul singur!

Profesioniştii în sănătate de la vestita clinică Mayo recomandă atât bărbaţilor de peste 65 de ani, cât şi femeilor de orice vârstă să nu consume mai mult de o porţie de băutură pe zi (cantitate echivalând cu un păhărel de băutură spirtoasă sau cu trei sferturi de pahar de vin). De preferat ar fi ca băuturile alcoolice să nu fie consumate zilnic. Ele pot agrava patologia sistemului circulator. De exemplu, pot înrăutăţi starea suferinzilor de insuficienţă cardiacă, pe lângă prejudiciile pe care le aduc ficatului, în cazul unui consum prea frecvent.

Redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste nr.104

Apeleaza la specialistii in nutritie de la Clinica Dietalia pentru un program de nutritie personalizat bazat pe alimente pentru scaderea colesterolului

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
Call Now ButtonSuna acum: 0788629414
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.