fbpx

CONTACT

Tel. 0788.629.414

Mail office@dietalia.ro

Alimente pentru stimularea memoriei

Alimente pentru stimularea memoriei

   Medicii specialisti in nutritie de la Clinica Dietalia ne invata care sunt cele mai bune alimente pentru stimularea memoriei la varstnici si elevi.

   Nefiind adeptii "indoparii" cu medicamente de sinteza, cu tot cortegiul lor de contraindicatii si reactii secundare, ne-am indreptat atentia tot spre "Mama-Natura". Respectiv asupra alimentelor obisnuite care ne stau la indemana, ale caror valente multiple si nenocive pot contribui la o buna functionare a creierului.

Alimente pentru stimularea memoriei la elevi si studenti

  In preajma sesiunilor de examene sau concursuri elevii se straduiesc sa "inghesuie" in minte cat mai multe cunostinte intr-un interval scurt. Prin urmare, ei au nevoie, mai ales, de memoria pe termen scurt. Asa ca, specialistii in nutritie au intocmit o scurta lista cu alimente pentru stimularea memoriei, speciala pentru acestia.

Cafeaua. Da sau nu? In perioada examenelor la facultate, cel mai uzitat drog este cafeaua. Ea stimuleaza activitatea neuronilor, te face mai alert si mai vigilent. Ea creste capacitatea de concentrare si poate orienta creierul catre rezolvarea mai rapida a problemelor, marindu-i astfel performantele. Consumul ei in exces poate duce, insa, la iritabilitate si la tulburari de adormire.

   Ciocolata si bauturile energizante (care contin cofeina) sporesc si ele capacitatea de concentrare. Efectele sunt, insa, pe termen scurt. De aceea, ar trebui evitate.

Pestele si uleiul de peste - somonul, sardinele si heringul contin acizi omega-3 care maresc capacitatea functionala a neuronilor si cresc fluiditatea transmiterii informatiilor in zonele sinapselor neuronale.

Mierea si polenul sunt combustibilul perfect pentru activitatea cerebrala, contribuind la stimularea memoriei si la procesele de gandire.

Galbenusul de ou contine lecitina, necesara in sinteza neurotransmitatorului acetilcolina, care faciliteaza transmiterea sinaptica. Se recomanda un ou la doua zile (daca doriti sa consumati pe perioade lungi).

   Nu recurgeti la administrarea de lecitina sub forma de suplimente alimentare, in doze mari, timp indelungat. Motivul este ca riscati sa apara greata, diaree, toropeala si un miros neplacut de peste, in gura si la nivelul pielii.

Vegetale care stimuleaza memoria

Spanacul contine acid alfa-lipoic (care contribuie la mentinerea creierului in buna stare de functionare). Acidul folic din compozitia spanacului creste viteza de procesare a informatiilor si de stocare in memoria pe termen scurt. Mai mult, fierul continut sporeste transportul de oxigen la nivelul celulelor cerebrale.

Morcovii sporesc capacitatea de memorare. Inainte de a va apuca de invatat, este utila consumarea unei salate din morcovi cruzi rasi, in care adaugati suc de lamaie si ulei de masline extra-virgin.

Ceaiul de chimion (2 lingurite de fructe zdrobite la o cana de apa clocotita) stimuleaza gandirea creativa.

Apeleaza la medicii specialisti in nutritie de la Clinica Dietalia pentru un program alimentar personalizat pentru imbunatatirea memoriei la elevi si studenti.

Fructe pentru stimularea memoriei

Lamaile improspateaza memoria si sporesc capacitatea de asimilare a informatiilor. Beti dimineata un pahar cu apa in care puneti 2 linguri de suc de lamaie si o lingurita de miere.

Afinele sunt fructele cu cel mai mare impact asupra memoriei pe termen scurt. Actiunea lor antioxidanta protejeaza neuronii de efectul distructiv al radicalilor liberi. Ele ajuta la pastrarea capacitatilor intelectuale la un nivel ridicat.

Capsunile mentin creierul si memoria in stare activa. Consumatorii de capsuni asimileaza cunostintele mai repede decat cei care uita sa treaca pe la standurile cu fructe.

Bananele contin potasiu si glucide care refac rapid energia consumata prin efort intelectual. Ele sporesc calmul si increderea, atat de necesare inainte de un examen.

Fructele oleaginoase (migdale, nuci, fistic, samburi de dovleac sau de floarea-soarelui, seminte de canepa etc). Acestea contin lecitina si vitamina E, care au actiune antioxidanta si de refacere a neuronilor.

Ananasul (un pahar de suc pe zi) poate fortifica memoria, mai ales in perioada de memorare a unei mari cantitati de cunostite.

Avocado mareste fluxul sangvin catre inima si creier si, implicit, aportul de oxigen si glucoza.

Merele si ciresele - coaja merelor rosii furnizeaza nutrienti care stimuleaza capacitatea cerebrala. Ciresele sporesc capacitatea de memorare.

Alcoolul ajuta memoria?

Drojdia de bere contine vitaminele complexului B care nu lasa creierul sa leneveasca. Se recomanda consumul a doua lingurite de drojdie de bere pe zi.

Vinul rosu sau sucul de struguri? Alcoolul in exces incetineste activitatea cerebrala si contribuie la distrugerea neuronilor. In schimb, se poate folosi sucul de struguri. Acesta imbunatateste semnificativ memoria prin stimularea sintezei neurotransmitatorului dopamina.

Alimente pentru stimularea memoriei la varstnici

   Persoanele in varsta, spre deosebire de elevi si de studenti, sunt mai interesate de contracararea degradarii memoriei, decat de stimularea ei pe termen scurt. Pe aceasta linie s-au constatat efectele ameliorative ale suplimentelor alimentare care contin acid folic si antioxidanti care se opun degradarii cerebrale.

   Se recomanda consumul nucilor si semintoaselor care micsoreaza viteza de imbatranire a creierului. Nu trebuie uitate afinele (1-2 cani pe zi de sirop), ciresele, pestele, germenii de grau, legumele cu frunze verzi sau cerealele integrale.

   Nu neglijati alimentele care furnizeaza necesarul de fier (ficat, spanac, telina).

Apeleaza la medicii specialisti in nutritie de la Clinica Dietalia pentru un program alimentar personalizat pentru imbunatatirea memoriei la varstnici.

O importanta deosebita in corectarea tulburarilor de memorie la varstnici o au remediile homeopatice

- Cand apar dificultati legate de cazul cand vrem sa spunem un cuvant si nu reusim sa ni-l amintim se indica Baryta carbonicum si Lycopodium.

- Cand nu ne putem aminti intamplari sau fapte recente (unde am pus cheile sau poseta) este indicata administrarea de AnacardiumMedorrhinumBaryta si Ruta.

- Un caz special este acela cand uitam numele persoanelor apropiate. Atunci se suspicioneaza un debut al bolii Alzheimer si se recomanda Alumina si Medorrhinum. Cand uitam locurile prin care am fost se indica remediile StaphysagriaRuta si Hepar sulphur.

   Nu ne mai ramane decat sa va uram succes in punerea in aplicare a recomandarilor de mai sus, pentru a va bucura de o memorie optima, indiferent de varsta, fara sa scapam din vedere faptul ca uneori e bine sa nu tinem minte chiar totul.

Autor: cercetator stiintific Ioan Marinescu

Articol redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste nr. 44

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
Call Now ButtonSuna acum: 0788629414
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.