fbpx

CONTACT

Tel. 0788.629.414

Mail office@dietalia.ro

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a slabi?

Cel mai bun moment al zilei pentru a slabi

Despre slăbire şi curele de slăbire s-au scris biblioteci întregi. Astăzi discutăm despre răspunsul la întrebarea: „Există cel mai bun moment al zilei pentru a slabi?”

În practică, există mai multe momente ale zilei pe care le putem exploata, pentru a dobândi greutatea corporală şi aspectul fizic pe care l-am visat. De fapt, există câte un moment prielnic pentru fiecare activitate.

Ce este bine sa mancam dimineata si la pranz?

Există un moment propice pentru a lua prima masă a zilei şi pentru a facilita astfel absorbţia unor nutrienţi esenţiali. Micul dejun trebuie luat în preajma orelor 8-9. Dacă, însă, cina a fost luată la o oră târzie, iar organismul este încărcat de toxine produse prin supraalimentare, poate lipsi pofta de mâncare.

Dacă tractul digestiv s-a bucurat de suficientă odihnă pe parcursul nopţii, fără a presta efort digestiv, masa de dimineaţă poate fi consistentă. Adică bogată în proteine şi calorii (produse de origine animală, cereale).

Nu trebuie să omiteți regulile de combinare optimă a alimentelor. Asta pentru a nu vă bombarda corpul de la prima oră cu produse cu indice glicemic sporit (făină albă, zahăr, sucuri de fructe îndulcite). Apelați la produsele ale căror zaharuri se eliberează lent, cum sunt cerealele integrale.

Si, totusi, care este cel mai bun moment al zilei pentru a slabi?

Dacă majoritatea hranei zilnice este consumată la micul dejun şi la prânz, o mai mare parte din calorii va fi arsă în timpul activităţilor cotidiene. O cină luată la ore târzii, dincolo de orele 19-20, va avea efecte contrare. Adică veți pune o temelie solidă pentru viitoarea obezitate.

Aşadar, din punct de vedere al ritmurilor biologice ale organismului, două momente bune pentru a slăbi (culmea, mâncând!) sunt orele micului dejun şi ale prânzului (luat, ideal pe la orele 13.00). Aceste două mese trebuie să conţină circa 3/4 din totalul caloriilor ingerate pe parcursul zilei.

Nu uita! A slăbi nu înseamnă a te înfometa. Și nici a te abţine de la consumul unor componente esenţiale ale dietei. Uită de aşa-zisele regimuri care te îndeamnă la excese sau la restricţii de carbohidraţi, grăsimi sau proteine! Acestea sunt nesănătoase.

Dar cele mai dăunătoare sunt regimurile caracterizate prin consumul abundent de proteine (carne, brânză, peşte) şi abţinerea de la glucide (făinoase, fructe, cartofi etc). Ocoliţi astfel de diete (cum e dieta ketogenică şi variantele sale)! Nu le veţi putea urma multă vreme fară a avea probleme metabolice. Deci, nu sunt utile pe termen lung!

Atât în dieta omului sănătos, cu o greutate normală, cât şi în dieta celui ce urmează un program de slăbire, carbohidraţii trebuie să furnizeze majoritatea caloriilor. Și nu lipidele ori protidele. Mesele vor fi luate la ore fixe şi vom evita consumul gustărilor.

Sunt două categorii de alimente ce favorizează îngrăşarea. Acestea sunt produsele de origine animală şi alimentele intens procesate (ulei rafinat, zahăr, prăjeli, cereale decorticate, conserve). Diminuează ponderea lor!

Cel mai bun moment pentru eliminarea toxinelor

Deşi poate că nu am fost obişnuiţi să gândim astfel, mai înainte de a consuma vreun aliment, trebuie să ne întrebăm dacă au fost eliminate toxinele. Cea mai mare parte a substanţelor nocive existente în organism se regăsesc la nivelul intestinului gros. Conţinutul acestuia trebuie evacuat cel puţin o dată pe zi.

Multe dintre persoanele care au probleme cu greutatea excesivă sunt afectate şi de constipaţie. Și, invers, constipaţia cronică favorizează îngrăşarea. Pe lângă mijloacele clasice şi dietetice de a normaliza tranzitul intestinal (ex. un aport suficient de fibre alimentare, provenite de la vegetalele integrale), este lesne să prevenim constipaţia. Cum? Obişnuindu-ne organismul ca defecaţia să aibă loc cam la aceeaşi oră. Iar intervalul optim pentru evacuarea intestinală, de maximă activitate la nivelul intestinului gros se află între 6.00 şi 7.00 dimineaţa. Până ce ne obişnuim corpul să se debaraseze de materiile de prisos de fiecare dată la aceste ore, este bine să ne ajutăm intestinele consumând 1-2 căni de ceai cald de plante pe nemâncate (flori de soc, flori de salcâm etc.).

Nu uita de sport!

În economia organismului, cea mai mare cantitate de energie este consumată de către muşchi şi creier (numai acesta consumă 20% din totalul caloriilor zilnice). Pentru ca produșii de dezasimilaţie să fie drenaţi rapid către organele de eliminare, dar şi pentru ca organismul să se menţină sau să îşi reintre în formă, este necesară mişcarea. Iar cel mai ușor este să faci gimnastică la domiciliu.

Aţi observat vreodată un atlet ce practică o activitate de anduranţă (un maratonist, un ciclist)? Oricât de mulţi astfel de sportivi veţi cunoaşte, nu veţi găsi nicicând un obez printre ei. Exerciţiile efectuate în regim de rezistenţă, ce presupun un efort ce nu necesită o forţă prea mare (alergarea uşoară, mersul alert, patinajul, alergarea pe bandă, ciclismul) efectuat în reprize de peste 20 de minute (fără oprire), asigură o adaptare rapidă a corpului, prin eliminarea „lestului” de grăsime inutilă.

Exerciţiile fizice de rezistenţă se pot practica aproape oricând. Dar nu cu mai puţin de două ore înainte de a adormi şi nici în primele minute după trezire.

În articolele viitoare vom vorbi mai pe larg atât despre exerciţiile fizice destinate menţinerii în formă, cât şi despre dietele cele mai folosite, cu avantajele şi dezavantajele lor.

Sperăm că am răspuns la întrebarea dacă „există cel mai bun moment al zilei pentru a slabi”. Așadar, spor la kilogramele în minus! Medicii specialiști în nutriție de la Clinica Dietalia vă sunt alături. Apelați cu încredere!

Autor: Tomi Tohaneanu, redactor la revista Tratamente naturiste

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
Call Now ButtonSuna acum: 0788629414
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.