fbpx

CONTACT

Tel. 0788.629.414

Mail office@dietalia.ro

Cum ne pastram silueta pe timpul iernii

   Cand vantul rece al iernii isi face simtit prezenta, multi dintre noi prefera sa hiberneze decat sa ramana activi. Majoritatea abandoneaza programarile la sala de fitness pe motivul temperaturilor scazute de afara sau renunta la programele de exercitii de acasa in favoarea unei bai prelungite. Insa, aceste actiuni ne pot dauna la silueta pe timpul iernii.

   De asemenea, iarna si in zilele reci in general, multi dintre noi simtim nevoia de a servi mese mai bogate, considerand ca astfel ne intarim sistemul imunitar. De aceea, cateva sfaturi sanatoase care va pot ajuta sa va mentineti sau chiar remodela silueta in anotimpul rece pot fi deosebit de utile.

Serviti 5 mese mici pe zi pentru a va pastra silueta pe timpul iernii

   Dupa varsta de 20 de ani, rata de ardere a metabolismului scade cu 10% dupa fiecare deceniu. De aceea, desi programul de alimentatie sau dieta zilnica nu se schimba, se observa cresteri in greutate fata de perioada pubertatii. Acest proces de declin al metabolismului poate fi inversat prin adoptarea unui regim alimentar care sa presupuna servirea a 5 portii mici de mancare pe zi, in defavoarea a 3 mese bogate.

   Nu se recomanda servirea de mese imbelsugate, deoarece organismul are nevoie doar de o anumita cantitate de alimente, in functie de activitatile desfasurate, iar restul de hrana va fi stocat si transformat in grasimi. De asemenea, nu se recomanda sub nicio forma servirea unei singure mese bogate pe zi. Ingerarea unei portii mari de mancare creaza confuzie la nivelul organismului. Acesta percepe o senzatie puternica de foame (rata arderilor metabolice scade si rezulta astfel depunerile de grasime).

Reduceti greutatea corporala fara a pierde nutrienti

   Pe timpul iernii (si nu numai) este important sa va bazati pe nutrienti si nu pe alimente dietetice. Pentru multe persoane, urmarea unei diete reprezinta privarea de alimente gustoase in favoarea unora insipide sau renuntarea aproape in totalitate la alimente. Adoptarea de masuri extreme poate periclita sanatatea si, chiar daca se obtine o scadere in greutate, aceasta este de scurta durata.

Ce alimente se recomanda pentru a preveni cresterea in greutate si a va mentine silueta pe timpul iernii?

- In primul rand, pe perioada iernii 25% din dieta trebuie sa se bazeze pe proteine animale: oua,carne de pui, curcan si miel, peste si fructe de mare.

- 50% din dieta trebuie sa contina fructe si vegetale (care au efect antioxidant), vitamine si fibre vegetale. Cele mai recomandate pentru scaderea in greutate sunt: broccoli, varza, spanacul, sparanghelul si papadia.

- Nu in ultimul rand, 25% din alimente se recomanda a fi alune crude si seminte,fasole, legume si cereale, in special orez brun, paine, amarant, mei, sorg si hrisca.

   Se recomanda evitarea alimentelor bogate in grasimi si carbohidrati, cum ar fi zaharul, faina alba, orezul alb si alcoolul. Chiar daca in primele zile de adoptare a regimului s-ar putea sa va lipseasca gustul condimentat al alimentelor grase, in decurs de 2-3 saptamani gustul se va ajusta si veti redefini termenul de "aliment gustos", savurand cu adevarat gustul alimentelor naturale.

Mai multe lichide, mai putine kilograme in plus

   In cazul unui deficit de lichide, organismul este tentat sa stocheze apa. Aceasta retentie de lichid este direct proportionala cu greutatea in exces. Prin cresterea consumului de lichide se produce o eliminare a toxinelor, care ii transmite organismului ca retentia de apa nu mai este necesara. Consumarea unui pahar de apa calduta cu lamaie pe parcursul zilei, in special inainte de servirea mesei, reduce retentia de lichide.

Ritualul matinal de slabit pentru silueta pe timpul iernii

   In fiecare dimineata, pe stomacul gol, beti o mixtura obtinuta din 2 lingurite de otet de mere, o lingurita de sirop de artar si 300 g de apa calda. Acest preparat va va ajuta sa aveti o digestie buna si va intensifica metabolismul.

   Micul-dejun nu trebuie neglijat niciodata. Masa de dimineata trebuie sa fie cat mai bogata si mai sanatoasa deoarece la primele ore organismul are cea mai mare nevoie de energie, astfel incat pe parcursul zilei metabolismul sa aiba suficient timp pentru a arde caloriile servite la micul dejun.

Puterea dietetica a ierburilor

   Ierburile chinezesti sunt utilizate in medicina traditionala chineza pentru stimularea proprietatilor metabolice. Dintre acestea, cele mai eficiente pentru persoanele care vor sa isi pastreze silueta pe parcursul iernii se regasesc tufanica, crizantema, planta astragalus, ginsengul, frunzele de schizandra (lamaita chinezeasca) si ceaiul verde.

Stabiliti-va un program de exercitii fizice (acum este disponibil si la domiciliu, oferit de antrenorii Dietalia)

   Toata lumea cunoaste importanta miscarii fizice pe perioada unei diete, aceasta intensificand activitatea metabolica si ajutand la arderea caloriilor in exces. Daca va doriti sa slabiti, faceti miscare cu orice ocazie, optati mereu sa urcati pe scari in defavoarea folosirii liftului, incercati sa va deplasati pe jos atunci cand distantele ce trebuiesc parcurse nu sunt excesive si faceti un abonament la o sala de fitness, la un club de dans sau la inot.

   Conform specilistilor, succesul unui program de exercitii apare daca acesta este executat de cel putin 4 ori pe saptamana, timp de 30 de minute pe sedinta. Astfel, pe langa scaderea in greutate se vor obtine si alte beneficii: energie, forta si buna dispozitie.

Articol realizat in parteneriat cu www.SfatulMedicului.ro, redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste nr.39

Citeste si alte articole din categoria Ce mancam iarna

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
Call Now ButtonSuna acum: 0788629414
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.