fbpx

Nu te poţi abţine de la dulciuri? Află cum poți scăpa de dependența de zahăr!

Afla cum sa scapi de dependenta de zahar si de dulciuri!

Ai o problema cu dependenta de zahar? Sau copilului tau ii plac dulciurile in mod excesiv? Iata ce ai de facut!

Fie că suntem acasă sau la locul de muncă este foarte lesne ca, prin nebăgare de seamă, să depăşim măsura în ceea ce priveşte aportul de zahăr! Consumul de dulciuri sporeşte şi pe fond de stres, întrucât auotocontrolul devine mai mult decât deficitar, în astfel de condiţii. Dar nu trebuie să ne lăsăm cu totul dirijaţi de emoţionalul nostru, cedând nevoii stringente de a consuma «ceva dulce». Ci e bine să apelăm la raţiune!

La unele persoane, dependenta de zahar si de dulciuri a devenit aproape ceva normal, un comportament căruia i se abandonează ori de câte ori ceva nu-i în ordine pe plan emoţional. La fel cum alcoolicul încearcă să îşi înece necazurile în spirtoase, persoana cu dependenta de zahar dă iama în cutia cu bomboane sau consumă o ciocolată întreagă, după o zi nimicitoare din punct de vedere al solicitării psihice.

Sigur că dependenţa de zahar nu este la fel de greu de combătut precum patima licorilor bahice, dar ea nu e nici de neglijat, din pricina faptului că ea crește riscul de diabet şi de obezitate.

Tu conștientizezi cât zahăr consumi? Cum stii daca ai devenit o persoana dependenta de zahar?

Dacă am pune într-un sac tot zahărul alb pe care-l consumă un european în decursul unui an, acestuia i-ar fi foarte greu să-l ridice. Aceste calorii inutile sunt stocate de organism şi, cu anii, marele consumator de dulciuri va avea serioase dificultăţi atunci când se va strădui să facă lucruri simple, să iasă din propria maşină, să urce treptele casei sau să se ridice de pe fotoliu. Una din trei persoane adulte a ajuns să fie obeză. Şi de acest fenomen abuzul de zahăr nu este deloc străin!

Consumul exagerat de zahăr începe cu o bomboană sau cu o tabletă de ciocolată în plus, luată într-un moment în care suntem tulburaţi din punct de vedere emoţional… Surpriză! Parcă gustul cel dulce ne face să ne simţim altfel, adică mai puţin tensionaţi ori deprimaţi. Data viitoare, când vom fi stresaţi, vom tinde să procedăm tot la fel. Aşa se instalează dependenţa de dulciuri. Apoi prinde tot mai bine rădăcini!

Unde mai pui că o mare majoritate din alimentele pe care le cumpărăm din supermarket conțin zahăr, folosit pe post de conservant.

Să nu privim cu indulgenţă abuzul si dependenta de zahar, mai ales dacă-l observăm la copii şi adolescenţi. Ştim deja că zahărul nu ne face bine. Ştim că atunci când este consumat în cantităţi zilnice prea mari, el demineralizează organismul, scade rezistenţa oaselor, afectează sistemul cardiovascular şi reduce capacitatea de reacţie a sistemului imunitar (după consumul câtorva linguriţe de zahăr, celulele menite a lupta cu invadatorii devin pasive, lente). Urmează câţiva paşi simpli, dar eficienţi, pentru a depăşi treptat această nocivă dependenţă!

Consumă zilnic o însemnată cantitate de fructe şi legume! Asa vei evita sa devii o persoana dependenta de zahar.

Legumele crude sunt foarte gustoase, doar că mulţi dintre noi nu le mai pot simţi gustul şi aroma din pricina excesului de sare, dulciuri şi condimente. Atunci când îţi e foame, consumă întâi verdeţuri şi rădăcinoase (o salată) şi abia apoi treci la alimentele mai concentrate. Astfel îţi vei vitaminiza corpul într-un mod natural şi vei observa curând că faci faţă mai uşor tentaţiilor dulci, neprietenoase cu silueta şi cu sănătatea ta.

Fructe poţi consuma la discreţie! Cei ce consumă multe crudităţi vor remarca faptul că, în cazul alimentelor naturale, deloc procesate, sentimentul de saţietate survine firesc, atunci când încă nu ne-am supraîncărcat tubul digestiv. Prin opoziţie, dulciurile ori gustările sărate (alune prăjite, chips-uri, stixuri, covrigei) generează un apetit nemărginit, parcă.

Bea suficiente lichide între mese!

Se spune că şi o deshidratare redusă ca amploare poate determina hipotalamusul să activeze nu numai centrii nervoşi responsabili de sete, dar chiar şi pe aceia responsabili de foame. Nu în zadar s-a afirmat că victimele consumului necontrolat de alimente ar avea de-a face, de fapt, cu o senzaţie de sete, atunci când simt o poftă extremă pentru un aliment (dulce). Oricum ar fi, consumul unei căni cu apă domoleşte grabnic pofta de dulciuri!

Practică autocontrolul!

Analizează-ţi comportamentul, dacă acesta tinde să devină compulsiv! După o sumară introspecţie îţi vei da seama că, în cele mai multe ocazii, nu organismul îţi cere “ceva dulce”, ci este implicată mai degrabă o constrângere a minţii tale. Este nevoie să te antrenezi să rezişti tentaţiilor şi să înveţi să faci distincţia între poftă şi veritabila senzaţie de foame. Depăşirea greutăţii normale a debutat, în cazul multor persoane, prin satisfacerea repetată a unor “mici pofte”. Aşadar, ori de câte ori simţi că ai vrea să consumi un aliment ar fi bine să te întrebi: “îmi e cu adevărat foame?” Dacă răspunsul e negativ şi ai reuşit să birui tentaţia, recompensează-te într-un alt fel, printr-o activitate care să-ţi facă plăcere (dar să fie şi prielnică sănătăţii!).

Evită plictiseala!

Evită momentele în care, pur şi simplu, nu ai ocupaţie. Fă-ţi de lucru! Practică-ţi hobby-ul, citeşte, fă sport, dar nu lăsa plictiseala să te oblige să faci drumuri din 5 în 5 minute la frigider sau către dulapul unde ţii de obicei dulciurile. Evită mâncatul în faţa televizorului sau în timp ce lucrezi la calculator. Este uşor ca, din neatenţie, să uiţi ce înseamnă moderaţia. Dacă ştii că faci greu faţă tentaţiei, scapă de toate dulciurile din casă!

Nu schimba dulciurile între ele!

Multe persoane abandonează ciocolata şi sucurile îndulcite, trecând la miere şi fructe uscate, consumate fără măsură. E adevărat, mierea are o multitudine de efecte benefice, dar să nu uităm că ea e bogată în zaharuri şi funcţionează mai degrabă ca un remediu, decât ca un aliment bun de consumat zilnic. Cât priveşte fructele uscate (smochine, caise, prune, curmale), e foarte lesne să depăşim măsura… şi iar să consumăm prea multe glucide simple!

Alimentează-te des!

Foloseşte cantităţi mici de alimente! Nu-ţi lăsa glicemia să scadă într-o asemenea măsură încât să se facă simţită o foame exagerată! Atunci când apare foamea, nu da iama în dulciuri! Încearcă s-o temperezi cu alimente aflate aproape de starea lor naturală, bogate în fibre, care-ţi vor oferi senzaţia de saţietate! Dar nu exagera cu gustările! În mod normal ar trebui să mănânci odată la circa 4 ore. Sau, cel mai bine, mănâncă atunci când îţi este realmente foame!

Dependenta de zahar poate fi invinsa! Incepe acum!

 

Specialistii de la clinica Dietalia™ sunt zi de zi langa tine daca vrei sa scapi de dependenta de zahar si sa iti creezi un stil alimentar sanatos. Afla cum te putem ajuta:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.