fbpx

Otrăvurile din mâncarea noastră zilnică

Otrava din mancare

Otrava din mancare este un subiect din ce in ce mai dezbatut de nutritionisti, dar si de persoanele care dau o atentie sporita alimentelor pe care le consuma in familia lor.

Tu ce crezi despre tine? Mănânci sănătos? Sau, pe zi ce trece, constați că hrana sănătoasă e din ce în ce mai greu de procurat? Peste tot găsești numai E-uri, îndulcitori, aromatizanți… nici măcar roșiile nu mai sunt ce erau odată!

Ce e de făcut în acest caz?! Măcar să știm ce e bine și ce nu e bine să punem pe masă! Să ne ferim pe noi și (mai important) pe copiii noștri de pericolele din farfurie!

Zahărul rafinat, otrava din mancare sau o bombă dulce

Vedem tot mai multe produse care conțin zahăr rafinat. Și nu vorbim doar despre dulciuri, ci și de mezeluri, iaurturi, ketchup, snacksuri, gemuri sau conserve. Chiar și în pâine găsim zahăr! Alimentele sărace în grăsimi conțin mult zahăr, deoarece, fiind mai puţin apetisante, producătorii se văd nevoiţi să adauge un surplus pentru a le face mai gustoase. Iar dacă citești o etichetă a unei sticle de 1 litru de băuturi răcoritoare, constați că aceasta conține 108 g zahăr, adică 21 de lingurițe!!!

Renunţarea la zahărul rafinat şi la produsele care îl conţin este la fel de importantă pentru sănătate ca şi renunţarea la carne. Zahărul alb este un produs lipsit de orice alte calităţi nutritive, în afară de cele oferite de către caloriile sale.

Zahărul produce aciditate sangvină. Pentru a anihila consumul otrăvii cu gust dulce, organismul va utiliza calciul din oase și va folosi o cantitate considerabilă de energie vitală pentru metabolizare.

Zahărul alb este compus doar din glucide pure, fără a conţine proteine, lipide, vitamine, minerale și enzime. Este, probabil cel mai sărac produs alimentar, deşi descoperirea unor îndulcitori artificiali (vezi cazul aspartamului, o veritabilă “armă chimică”) a introdus în hrana populației substanţe încă şi mai puțin nutritive. De aceea, marii consumatori de dulciuri sunt bolnăvicioşi, anemici, labili, cu oase friabile şi dentiţie fragilă.

Zahărul se absoarbe imediat în sânge din intestine, provocând o hiperactivitate temporară, urmată de o rapidă deprimare a nivelului de energie. Dacă acest scenariu se repetă des, scade capacitatea de utilizare a zaharurilor, declanşându-se boala diabetică. De aceea, zaharul rafinat este o otrava din mancare.

S-a constatat şi că un consum crescut de carbohidraţi simpli (mai puţin aceia proveniţi din fructele proaspete) crează pe fondul unor predispoziţii genetice condiţii ale instalării problemelor afective şi comportamentale.

Făina albă și orezul decorticat cresc prea mult nivelul de insulină

Produsele obţinute din făină albă și orezul decorticat sunt contraindicate deoarece au un indice glicemic mare (contribuind la declanşarea diabetului deoarece determină creşterea rapidă a nivelului de insulină), cauzează creşterea colesterolului nociv din sânge (cu afectarea arterelor şi a inimii) și sunt extrem de sărace în fibre, favorizând constipaţia şi inflamatia apendicelui. De asemenea, s-a dovedit că făina albă este o otrava din mancare deoarece, prin cantitatea de glucide simple conţinută, favorizează creşterea tumorală. Nu în ultimul rând, o concentraţie crescută de glucide în sânge determină o ineficienţă a celulelor imunitare.

Sucurile naturale de fructe din magazine sunt contrafăcute!

Spre nefericirea milioanelor de consumatori ignoranţi, sucurile naturale de fructe, așa cum sunt ele denumite pe cutiile de pe rafturile magazinelor, nu sunt altceva decât falsuri. Acele băuturi sunt naturale într-o măsură nu mai mare decât sunt materiile prime din care sunt fabricate aromele artificiale care imită gustul de fructe. Gândiți-vă! Niciun suc proaspăt de fructe nu poate rezista mai mult de 12 de ore fără să îşi piardă calităţile prin oxidare, chiar dacă este păstrat la temperaturi scăzute. Dacă nu credeți, încercați singuri un mic experiment! Treceți un măr prin storcătorul electric și păstrați sucul obținut într-un pahar timp de mai mult de 30 de minute. Chiar dacă l-ați ținut la frigider, sucul își va schimba culoarea naturală, semn că s-a oxidat și și-a pierdut din calități. În acest caz, cum ar putea rezista un suc la cutie timp de câteva luni? Doar dacă i s-au adăugat antioxidanți! Prin urmare, luați în seamă că băuturi răcoritoare din comerţ nu au în comun cu fructele decât, cel mult, numele şi imaginile de pe etichetă!

Să folosim alcoolul doar în tincturi și în uz extern, ca dezinfectant!

Asupra nocivităţii alcoolului aproape că nici nu mai este necesar să discutăm. Alcoolul e bun doar în tincturi sau pentru uz extern. El este o micotoxină agresivă şi extrem de acidifiantă. Cu toţii am experimentat senzaţia de arsură şi o vie durere în urma aplicării de alcool pe o rană proaspătă. Amintindu-ne acea senzaţie, să reflectăm, înainte de a-l consuma, la efectele pe care le va avea asupra sensibilelor mucoase gastrice şi asupra ficatului!

Alcoolul are proprietăţi iritante, inflamatoare asupra ţesuturilor şi în primă fază excitante, apoi deprimante faţă de sistemul nervos central. Deşi deseori se bate monedă pe anumite proprietăţi antioxidante şi anticancerigene ale vinului roşu, realitatea este că strugurii negri sunt cei care conțin cea mai mare cantitate de antioxidanţi (resveratrol). Iar efectele antiîmbătrânire ale strugurilor, datorate acestor substanțe, sunt egalate sau întrecute de cele ale coacăzelor negre, caiselor, măceşelor, zmeurei, cireşelor sălbatice, afinelor şi murelor.

Acidul acetic (oţetul) epuizează rapid rezervele de calciu

Acizii trebuie neutralizaţi prin transformarea lor în săruri, însă pentru acesta se extrag substanţe alcaline din rezerva şi aşa prea solicitată a organismului. De exemplu, consumul frecvent de legume conservate în oţet generează pierderi de minerale alcalinizante (Ca, Mg) pe care corpul, epuizându-şi resursele imediate, le compensează prin apelul la rezervele osoase. Aşa se explică osteoporoza, fracturile frecvente sau cariile dentare.

Sarea de bucătărie este o otrava din mancare ce crește tensiunea

Clorura de sodiu (sarea de bucătărie), folosită fără moderaţie, este una din substanţele cu un efect iritant pentru mucoase. Ea duce la retenţia de lichide, cauzând probleme ale sistemului circulator şi ale rinichilor, favorizează formarea de acizi şi hipertensiunea arterială. Aici nu vorbim doar despre sarea adăugată când preparăm mâncarea, ci și despre faptul că aproape toate produsele semi(preparate) conțin sare. De aceea, ar fi recomandat ca noi să nici nu mai folosim sare când gătim, deoarece necesarul zilnic este mai mult ca sigur acoperit din aceste alimente hipersodate.

Grăsimile de origine animală îngreunează digestia

Grăsimile suprasolicită ficatul şi conduc treptat la formarea de calculi biliari. După cum se ştie, tot ele au o contribuţie majoră la formarea plăcilor de aterom, ducând la infarcturi, atacuri vasculare cerebrale (mai ales când se adaugă şi efectul cumulativ al fumatului), obezitate, randament cardio-respirator scăzut și o slabă irigare sangvină a creierului.

Produsele bogate în acizi graşi “trans” sunt o otrava din mancare, deoarece cresc concentraţiile sangvine de colesterol nociv (LDL) şi reduc concentraţiile de colesterol benefic (HDL), favorizează boala coronariană. Ele influenţează negativ secreţia de insulină (prin afectarea pancreasului), perturbă biosinteza de proteine care intră în alcătuirea oaselor și afectează metabolizarea acizilor graşi esenţiali. Sursele alimentare de acizi graşi “trans” sunt prăjelile, prăjiturile, margarina, oleaginoasele preparate termic (coapte, prăjite), popcornul sau chipsurile. O mare parte dintre acizii graşi “trans” provin din lapte şi derivatele sale, mai ales din cele preparate termic. O cantitate considerabilă se regăseşte şi în coaja pâinii şi a celorlalte produse de panificaţie, într-o cantitate cu atât mai mare cu cât temperatura de coacere a fost mai ridicată.

 

Specialistii de la clinica Dietalia™ sunt zi de zi langa tine daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa. Afla cum te putem ajuta:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.