fbpx

Cura de slabire fara efect yo-yo… Cum sa slabesc fara sa ma ingras la loc

Cura de slabire fara efect yo-yo, recomandata de medicii de la Clinica de nutritie Dietalia

Medicii de la clinica de nutritie Dietalia te invata cum sa pui in aplicare o cura de slabire fara efect yo-yo, ca sa slabesti fara sa te ingrasi la loc.

   Curele de slabire, retetele pentru arderea grasimilor si dietele mai mult sau mai putin severe au facut “deliciul” publicului feminin, amator sa isi mentina o silueta care sa starneasca invidia si admiratia celor din jur. De multe ori, aceste diete dau rezultate multumitoare, cu o scadere importanta in greutate. Insa, in cele mai multe cazuri, se intampla ca, dupa terminarea dietei, kilogramele sa revina la loc.

   “De ce nu reusesc sa slabesc, cu toate ca nu mananc aproape nimic?” este una dintre cele mai frecvente intrebari pe care si le pun femeile. Explicatia este simpla si consta in faptul ca majoritatea dietelor impun anumite restrictii in alimentatie care ajuta la slabire printr-un consum foarte redus de calorii. Odata cu oprirea dietei si revenirea la vechiul stil alimentar kilogramele nedorite isi refac aparitia.

Trebuie sa mancam mereu sanatos, chiar si dupa ce urmam o cura de slabire, daca vrem sa nu ne ingrasam la loc

   Daca vrem ca greutatea corporala sa se mentina mereu, trebuie sa adaugam in meniul zilnic alimentele anti-grasime. Acest tip de alimentatie are rolul de a impune restrictii alimentare, ci de a inlocui alimentele daunatoare cu unele sanatoase.

Vom descrie in continuare care sunt categoriile de alimente anti-grasime pe care le putem include in cura de slabire fara efect yo-yo, cum sa le consumam si cum sa le combinam pentru a beneficia de ajutorul lor in lupta cu kilogramele.

Legumele care se recomanda in cura de slabire fara efect yo-yo

Se recomanda ca 25% din alimentatia zilnica sa cuprinda legume, astfel ca o mica salata de cruditati inainte de fiecare masa va face minuni. Acestea ajuta la mentinerea greutatii deoarece contin 90% apa, putine proteine, carbohidrati in cantitate mica, nu au in compozitie grasimi, iar valoarea lor calorica este de 25-100 calorii la 100 g.

Se indica sa se consume cat mai multe legume specifice zonei in care traim. La noi, ceapa este cea mai sanatoasa leguma, cu rol in eliminarea excesului de lichide.

Alaturi de ceapa, pentru a realiza zilnic o diversitate de culori si arome, mai putem opta pentru morcov, telina, castravete, varza, sfecla, dovleac, spanac, fasole, conopida, sparanghel, ardei iute, ridiche sau broccoli.

Fructele si zaharul pun in pericol o cura de slabire fara efect yo-yo?

Zaharul rafinat este un pericol pentru sanatate deoarece el nu poate fi metabolizat de ficat. De aceea, pentru a evita ingrasarea, trebuie sa renuntam la zaharul alb (care in procesul de fabricatie sufera multe transformari si contine multi aditivi chimici pentru conservare si inalbire).

Pofta de dulce se poate “stinge” consumand miere, zahar brun nerafinat sau zahar pur din fructe (fructoza), care este cea mai sanatoasa si naturala solutie.

Consumati zilnic cat de multe fructe puteti, deoarece ele ajuta si la hidratare (cu efect benefic asupra pielii).

Fructele se consuma singure, numai inainte de mese. Este gresit sa mancati fructe la desert deoarece ele fermenteaza in intestin si produc balonari si flatulenta. Combinati fructe de acelasi fel: capsuni + afine + zmeura sau portocale + lamai + grepfrut + mango + ananas.

Bauturile recomandate in cura de slabire fara efect yo-yo

Un consum de apa de 2 litri pe zi este suficient pentru hidratarea organismului. Apa ne ajuta, insa, si la eliminarea kilogramelor in plus. Cum? Foarte simplu. Apa ajuta la “spalarea” intestinelor atunci cand este consumata dimineata pe stomacul gol. Specialistii numesc aceasta metoda “clisma inversa”, prin care eliminarea reziduurilor toxice din colon se elimina natural.

   Daca vreti sa slabiti si sa va mentineti mereu silueta, puteti sa beti zilnic apa, ceai verde, sucuri naturale fara zahar (nu cele pe care le gasiti in magazine) sau infuzii de plante parfumate (ex. de anason).

Este important, de asemenea, sa nu bem lichide in timpul mesei. Mai mult, daca sunteti un/o gurmad/a, puteti sa va calmati foamea cu un pahar de apa calduta cu 15 minute inainte de masa.

Mancarurile grase sunt bune in cura de slabire fara efect yo-yo?

Sunt de evitat grasimile saturate, provenite de la carnea cu multa grasime sau de la alimentele preparate prin prajire si rafinare. Se recomanda, in schimb, folosirea grasimilor sanatoase, vegetale. In plus, exista si alimente cu grasime care sunt totusi benefice pentru sanatate, precum lactatele (smantana, laptele si branza contin mult calciu util pentru sanatatea oaselor, iar iaurtul contine probiotice utile pentru flora intestinala).

   Nu va lasati sedusi de regimurile exclusiv proteice, deoarece carnea sau ouale contin multe grasimi. Se recomanda doar carnea slaba sau cea de peste.

Fainoasele nu sunt alegerea perfecta pentru alimentatie, insa ele contin si nutrienti utili, atata timp cat sunt consumate singure, nu in combinatie cu carne, oua sau zahar.

Prajiturile sau tartele cu fructe ar trebui ocolite deoarece ele sunt preparate la cald, distrugandu-se astfel proprietatile favorabile ale fructelor.

Se poate consuma paine cu tarate, seminte de secara sau graham (se evita painea alba), prajita sau mai veche.

Cartofii intra si ei in categoria de fainoase. Ei se consuma intotdeauna impreuna cu legumele si condimentele anti-grasime (se interzice asocierea cartofilor cu carnea).

Condimentele care se recomanda in cura de slabire fara efect yo-yo

Usturoiul, tarhonul, mararul, cimbrul, cuisoarele, patrunjelul, busuiocul, salvia sau cuisoarele ajuta la imbunatatirea digestia si la distrugerea grasimilor in exces. Alege diferite combinatii de condimente si astfel va veti bucura de retete delicioase care va vor ajuta sa slabiti fara a renunta la placerea de a manca. 

Articol redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste

   Specialistii de la clinica Dietalia ™ sunt zi de zi langa tine. Incepe acum Programul de slăbit personalizat! 

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.