fbpx

Slăbește mâncând! Plăcintă de dovleac vegană şi hipocalorică

Placinta de dovleac vegana

Placinta de dovleac vegana este una dintre recomandarile nutritionistilor de la clinica Dietalia pentru persoanele iubitoare de retete vegane.

Dovleacul de plăcintă reprezintă un aliment-remediu excelent pentru sfârşitul de toamnă. Asemenea altor vegetale care pot fi stocate proaspete, în pivniţe, chiar şi peste 3 luni în sezonul rece, dovleacul reprezintă o sursă extraordinară de nutrienţi. El ne susţine organismul în adaptarea la vicisitudinile sezonului rece, posedând, atunci când este gătit corepunzător, efecte vitaminizante. Trebuie ştiut că o bună parte dintre nutrienţii prezenţi în dovleac (mai cu seamă carotenoizii) nu se degradează atunci când sunt supuşi la temperaturi mai ridicate.

Pe măsură ce vremea se răceşte, este indicat să consumăm o pondere mai ridicată de alimente gătite, fără însă a neglija crudităţile, care trebuie să aibă o proporţie de cel puţin 30-40% din volumul total de hrană ingerată. Dovleacul de plăcintă are un număr moderat de calorii, pretându-se la numeroase moduri de preparare, dar şi consumului în stare crudă (dat prin răzătoare şi adăugat la salatele de legume, permiţându-ne să beneficiem şi de enzimele sale). Despre dovleacul copt, consumat cu scorţişoară şi despre efectele sale de încălzire şi chiar de vizibilă îmbunătăţire a dispoziţiei psihice în zilele scurte şi friguroase ale sezonului rece nici nu mai e nevoie să discutăm.

Dovleacul protejează ochii, reduce glicemia și ajută la detoxifiere! Prepară-ţi acum o placinta de dovleac vegana!

Datorită carotenoizilor care dau pulpei sale frumoasa culoare portocalie, dovleacul este capabil, ca şi morcovul, să ofere o bună protecţie ochilor, ajutându-i să rămână sănătoşi până la vârste înaintate. Efectele antiîmbătrânire ale dovleacului se referă şi la restul organismului, fiindcă nu este funcţie pe care să nu o stimuleze şi nu există organ pe care să nu-l ajute prin compoziţia sa de vitamine şi de minerale.

Conţinutul moderat de calorii recomandă dovleacul şi persoanelor cu glicemia mărită. Fiindcă temperaturile de afară nu sunt chiar prielnice tenului şi pielii mâinilor, conţinutul ridicat de compuşi care pot fi convertiţi în vitamina A fac din dovleac, atunci când este consumat de câteva ori pe săptămână, şi un aliment benefic pentru tegumente.

Constipaţia este una dintre problemele care se agravează iarna, pe un anume fond endocrin (marcat de secreţia redusă de hormoni tiroidieni) sau pe un fond nutriţional (din cauza abuzului de lapte, conserve şi produse obţinute din făină albă). În schimb, dovleacul, prin bogăţia sa de fibre, ajută la stimularea tranzitului intestinal şi la eliminarea toxinelor din intestine, care, atunci când stagnează, deschid cale bolilor.

Dovleacul este excelent pentru persoanele afectate de anemii sau afecţiuni cardiovasculare (mai ales dacă sunt produse de o alimentaţie în care, de-a lungul anilor, au predominat grăsimile saturate). Persoanele obeze ar trebui să îl includă frecvent în dieta lor, mai ales că poate fi utilizat nu numai la prepararea unor delicioase deserturi hipocalorice, ci şi a unor mâncăruri bogate în vitamine ce stimulează metabolismul şi armonizează funcţionarea sistemului endocrin.

Consumul de dovleac în stare crudă este folositor în afecţiunile hepatice sau renale, pentru eliminarea toxinelor depozitate la nivelul acestor organe. Dovleacul se numără printre alimentele care provoacă arareori alergii şi care ne ajută să ne mărim imunitatea.

Rețetă de placinta de dovleac vegana, fără gluten, de post

Vă prezentăm o rețetă care satisface nu doar cerinţele celor ce sunt îngrijoraţi de riscul de a intra în categoria supraponderalilor (cărora le place totuşi să se bucure de preparatele gastronomice clasice), dar şi dezideratele dietei vegane ori exigenţele perioadei postului ortodox, respectat de un mare număr de români.

Ingrediente pentru placinta de dovleac vegana:

– pentru aluat: făină de năut (o cană), sare (1/2 linguriţă), pudră de stevia (îndulcitor natural lipsit de calorii, excelent pentru a substitui nesănătosul zahăr alb), lapte de migdale sau de soia;

– pentru umplutură: dovleac fiert şi pasat (350 grame), scorţişoară (pulbere, 1 linguriţă), plus lapte de soia sau migdale, la care se mai pot adăuga 15 picături de extract de stevia.

Cum se prepara placinta de dovleac vegana

Componentele destinate obţinerii blatului vor fi foarte bine amestecate, până ce va rezulta o pastă mai densă, nu prea bogată în lichid. Aceasta va fi aplicată într-o tavă care nu permite lipirea sau în care s-a aşezat mai înainte hârtie de copt. Cuptorul va aştepta, gata încins. După ce am terminat de pregătit aluatul, îl vom introduce la cuptor pentru 10-15 minute (atenţie să nu se coacă prea tare!). Între timp, vom mixa bine şi componentele pentru umplutură. Atunci când blatul s-a rumenit (atenţie să nu se ardă!), îl scoatem și îl tăiem în două părţi egale, între care aplicăm umplutura. Apoi introducem plăcinta la cuptor şi o lăsăm circa 25 de minute. Plăcinta are un conţinut mult mai redus de glucide şi de grăsimi decât reţeta clasică.

Comparator caloric: placinta de dovleac vegana are maximum 90 de calorii/100 g, pe când plăcinta de dovleac din reţeta clasică (cu margarină, ouă, zahăr alb, făină) are 150-250 calorii/100 g.

 

Specialistii de la clinica Dietalia™ sunt zi de zi langa tine daca vrei sa slabesti inteligent, fara sa te ingrasi la loc. Afla cum te putem ajuta:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.