fbpx

Vrei o silueta perfecta? Cum stai cu metabolismul?

Silueta perfecta

Silueta perfecta poate fi obtinuta prin reglarea metabolismului, spun nutritionistii Dietalia. Afla care este metoda!

Metabolismul presupune desfăşurarea concomitentă a unor miliarde de reacţii chimice, prin care nutrimentele sunt preschimbate în substanţe cu rol plastic sau energetic. Rata metabolismului bazal reprezintă cantitatea de calorii necesară în ipoteza în care organismul s-ar mărgini să menţină doar funcţiile de bază. Dar, în mod evident, fiecare persoană are nevoie zilnic de mai multe calorii, pentru a desfăşura în bune condiţii activităţile vieţii personale sau profesionale.

A cunoaște propria rată metabolică presupune însă o anume relevanţă în ajustarea numărului de calorii consumate. În mod normal, creierul ar trebui să declanşeze la timp senzaţia de saţietate, moment în care ar trebui să ne oprim din consumul de alimente. Acest mecanism ar trebui să fie suficient pentru a ne păstra greutatea corporală optimă! În practică lucrurile stau cu totul altfel, iar aceasta se vede în numărul uriaş de obezi.

În cautarea de profituri, industria alimentară studiază intens modul în care alimentele pot fi făcute mai apetisante, recurgând la substanţe care accentuează apetitul, precum monoglutamatul de sodiu (aşa-numita “sare chinezească”). Unele persoane au ajuns să fie dependente de anumite gusturi sau de mâncărurile cu o anume compoziţie (foarte agreate fiind cele cu un mare conţinut de lipide).

Ajustează-ţi dieta pentru a obtine silueta perfecta!

Îndemnul de a elimina treptat din dieta de zi cu zi produsele supraprocesate şi semipreparatele, înlocuindu-le cu fructe, legume proaspete şi cu mâncare preparată acasă, este foarte bun de urmat.

În momentul în care veţi afla rata metabolismului bazal şi în care vă veţi calcula consumul zilnic mediu de calorii vă veţi da seama că, de cele mai multe ori, nu metabolismul prea lent este de vină pentru îngrăşare, ci aportul excesiv de alimente hipercalorice.

Cele mai multe persoane consumă zilnic mai mult de 1000 de calorii în plus. Un inconvenient major îl consituie şi faptul că ele provin din alimente de slabă calitate (grăsimi rafinate, zahăr, făină albă, cereale decorticate) care generează şi alte probleme în afară de obezitate, precum carenţele de minerale sau diabetul de tip II.

Vei obţine rezultate vizibile chiar şi dacă îţi vei reduce consumul zilnic cu 2-300 de calorii, prin înlocuirea celor două felii de pâine cu unt şi caşcaval ori a mezelurilor consumate la micul dejun, cu o porţie generoasă de fructe proaspete, cu un terci de cereale integrale sau cu un avocado gustos, în care abundă grăsimile benefice inimii. Este unul din pasii spre silueta perfecta.

Nu sări niciodată peste micul dejun! O cantitate chiar şi redusă de calorii ingerată la primele ore ale dimineţii te vor ajuta în meţinerea ratei metabolice la un nivel la care să se producă arderea grăsimilor de prisos de pe corp. În schimb, mesele rare şi bogate cantitativ, eventual cu renunţarea la micul dejun şi la masa de prânz îţi vor încetini metabolismul, conducând la îngrăşare în timp, chiar dacă nu ai o constituţie predispusă la obezitate.

Pentru a avea o poftă de mâncare suficientă încă de la prima oră este necesar ca masa de seară să nu fie luată după ora 18. Altminteri vei fi şi tu în rândurile celor care manifestă lipsă de apetit sau chiar greaţă, în momentul în care ar trebui să consume un mic dejun consistent. Mâncatul la ore târzii nu presupune doar acumularea de ţesut adipos, ci şi formarea unei mari cantităţi de toxine, mai ales dacă produsele consumate la cină au fost din categoria celor concentrate (foarte bogate în proteine, glucide sau lipide). Alimentele mai concentrate vor fi consumate în prima jumătate a zilei, pentru că, din pricina activităţii fizice şi mentale mai intense, ele vor fi mai lesne mistuite, iar nutrienţii vor fi mai uşor de metabolizat. Cel mai evident semn că masa de seară a fost luată la o oră prea târzie este prezenţa, la trezire, a unui gust neplăcut şi a unui depozit albicios ori gălbui la nivelul limbii.

Faci destulă mişcare în fiecare zi pentru a ajunge la silueta perfecta?

Nu uita de cel mai accesibil mod în care îţi poţi accelera metabolismul: mişcarea! Cele 10 minute de exerciţii fizice matinale, în combinaţie cu plimbările pedestre efectuate zilnic în pas alert şi cu practicarea drumeţiilor în natură sau a sporturilor de echipă la sfârşit de săpămână, completate, eventual cu activităţi precum grădinăritul, reprezintă mijloace extraordinare de îmbunătăţire a formei fizice si de a ajunge la silueta perfecta. Chiar şi cei care nu au timp pot recurge la exerciţii intense (precum flotările, tracţiunile, săritul corzii, genuflexiunile) care să ofere, atunci când sunt efectuate într-un superset de doar 15 minute (fără pauze între ele) efecte similare sau chiar superioare plictisitoarelor ture de pistă efectuate într-un ritm adesea prea lent.

Evită fluctuaţiile mari ale greutăţii, adică slăbirea rapidă, urmată de o la fel de rapidă creştere a masei corporale. Musculatura ta poate avea de suferit, dacă slăbeşti prea repede. Trebuie să ştii că orice diminuare a masei corporale presupune şi o oarecare pierdere de ţesut muscular. Culturişii, de exemplu, în cadrul perioadei de definire a muşchilor, fac tot posibilul de a diminua acest fenomen. În schimb, la fel de bine se ştie de către practicanţii bodybuildingului că sporirea masei corporale se face mult mai rapid pe seama grăsimii, decât prin creşterea masei musculare. Noi avem tot interesul să păstrăm intact un ţesut valoros, precum cel muscular, şi să scăpăm de grăsime, pentru a avea o silueta perfecta.

Trebuie ştiut că slăbirea va deveni foarte dificilă în cazul persoanelor la care, din pricina unei cure drastice de slăbire, masa musculară a dat înapoi, în favoarea ţesutului adipos.

De ce slăbesc bărbaţii mai uşor şi mult mai iute decât femeile? Tocmai datorită faptului că, la ei, ponderea ţesutului muscular este mai mare în organism şi că muşchii sunt mari consumatori de calorii.

 

Specialistii de la clinica Dietalia™ sunt zi de zi langa tine daca vrei sa slabesti si sa ai o silueta perfecta. Afla cum te putem ajuta:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.