fbpx

CONTACT

Tel. 0788.629.414

Mail office@dietalia.ro

Slăbește mâncând… spaghete integrale cu brânză vegetală

Reteta sanatoasa de spaghete integrale.

Ai incercat vreodata sa mananci spaghete integrale in locul celor traditionale? Afla de ce sunt ele mai bune pentru sanatate!

Insuficienţa timpului, cumulată cu necesitatea astâmpărării puternicei senzaţii de foame ce apare după câteva ore de activitate istovitoare, ne face să nu mai analizăm prea atenţi ceea ce consumăm! Aşa ajungem să ingerăm alimente pline de calorii, dar prea sărace în nutrienţii de care am avea nevoie cu adevărat. E mai comod să comanzi o pizza sau să improvizezi o cină din ceea ce găseşti prin frigider, fără a te mai gândi la chestiuni precum indicele glicemic sau nivelul de colesterol.

De vreme ce consumi zi de zi făină albă, ulei rafinat şi carne, contează prea puţin dacă ele fac parte integrantă dintr-o pizza sau dintr-un burger. Iar dacă mănânci de obicei la restaurant sau la fast-food, ai un control nul asupra modului în care este pregătită hrana.

Principalul considerent pentru care optăm pentru alimentele şi reţetele moderne, inspirate în principal din bucătăriile tradiţionale ale naţiunilor occidentale, este gustul şi uşurinţa preparării. Dar fie că ne referim la hamburgeri, la pizza, la îngheţată sau la reţetele bazate pe pastele făinoase, noi putem să le consumăm în continuare, dar cu mai multă băgare de seamă la ingredientele din compoziţie.

Cum preparăm niște spaghete integrale sănătoase?

E regretabil că nu folosim ocaziile în care ne putem pregăti singuri masa de prânz sau cina, pentru a înlocui ingredientele despre care ştim sigur că n-au cum să ne facă bine (zahăr alb, carne roşie, grăsimi hidrogenate, sosuri hipercalorice de la hipermarket) cu altele mai sănătoase.

Să luăm, spre analiză, o reţetă obişnuită de spaghete! Oare n-am putea substitui carnea (saturată de hormoni, poate chiar şi de antibiotice, cu un conţinut crescut de uree şi colesterol) cu produsele pe bază de soia (oferindu-ne aminoacizi esenţiali, minerale şi vitamine)?! Sau n-am putea înlocui spaghetele obţinute din făină albă care, dacă sunt supuse şi unei suprafierberi, ne ridică glicemia după doar câteva minute de la ingerare?! Sau n-am putea folosi un sos simplu, pregătit acasă, în care să includem condimente bogate în substanţe cu efecte antioxidante?! Aceste lucruri se pot face cu uşurinţă!

Multe ingrediente sănătoase pot fi achiziţionate uşor din magazinele naturiste sau de la supermarket, iar grija noastră la pregătirea hranei ar trebui orientată în principal spre calitatea acestora, timpul de preparare fiind similar, indiferent dacă folosim brânză de vacă sau tofu. Nu trebuie să adoptăm obligatoriu o dietă extrem de restrictivă pentru a evita steatoza hepatică, ulcerul gastric, ateroscleroza, inflamaţiile articulare, acneea, diabetul, hipertensiunea, obezitatea abdominală sau chiar cancerul de colon. Trebuie, mai curând, să urmăm câteva principii simple: consumul de alimente integrale, moderaţia, ponderea cât mai mare a crudităţilor în dietă, plus un consum diminuat de produse de origine animală şi de hrană supraprocesată.

Făina integrală conţine fibre, aminoacizi, acid folic, vitamina B1, vitamina E, fier, zinc, cupru, crom. În schimb, făina albă este un produs dezechilibrat nutriţional, dar bogat în calorii, prin cernere fiind eliminat stratul exterior al bobului de grâu şi, odată cu el, o mare cantitate de valoroşi nutrienţi.

Brânza de soia (tofu) conţine aminoacizi (lizină, valină, izoleucină), acizi graşi esenţiali, calciu, magneziu, zinc și fier. Constituenţii săi determină scăderea colesterolemiei, reduc simptomatologia în menopauză și riscul de cancer mamar ori de prostată, fortifică oasele și contribuie la construcţia musculară. Cu un conţinut caloric redus, tofu e de folos şi persoanelor aflate într-o luptă continuă cu excesul ponderal!

Eşti grăbit şi ocupat? Iată o reţetă uşor de preparat: spaghete integrale cu tofu! Mai multă sănătate, mai puţine calorii!

Ingrediente: 200 g spaghete din făină integrală, 100 g tofu, 50 ml suc de roşii, ulei de măsline, usturoi, cimbru, piper și sare.

Mod de preparare: Spaghetele vor fi puse, după fierbere, într-o strecurătoare, unde vor fi ţinute la scurs. În același timp, în alt vas vom amesteca sucul de roşii cu usturoiul strivit, fără a omite nici uleiul, sarea şi condimentele, pentru a obţine sosul. Vom mărunţi brânza de soia (tofu) într-un recipient şi apoi o vom amesteca bine cu spaghetele.

Ne aflăm înaintea unui preparat consistent, mai sănătos decât alte reţete, bazate pe ingrediente mai puţin prietenoase cu sănătatea, precum carnea roşie, uleiurile rafinate, brânzeturile grase, făina albă ori sosurile cu zahăr şi conservanţi.

Comparator caloric:

– 100 g de spaghete integrale cu tofu oferă circa 260 de calorii (contează şi cât ulei se adaugă);

– 100 g de spaghete clasice cu brânză şi carne, cu sos din comerţ, pot aduce 390 de calorii.

 

Specialistii de la clinica Dietalia™ sunt zi de zi langa tine daca vrei sa slabesti fara sa te ingrasi la loc. Afla cum te putem ajuta:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
Call Now ButtonSuna acum: 0788629414
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.