fbpx

Cele mai sanatoase alimente

Cele mai bune alimente din lume, recomandate de medicii de la clinica de nutritie Dietalia

   A manca sanatos si echilibrat este unul dintre putinele secrete pentru o viata lunga. Si daca acest secret este cunoscut de multi dintre noi, punerea lui in practica si alegerea celor mai sanatoase alimente trebuie invatata si deprinsa. De aceea, in materialul de fata va vom prezenta o lista cu cele mai sanatoase alimente din lume.

   Puteti descoperi 24 de alimente bogate din punct de vedere nutritional, indicate in echilibrarea dietei si care previn aparitia unor afectiuni grave, precum cancerul, diabetul zaharat sau bolile cardiovasculare. Prin consumarea acestor alimente, veti putea adopta o dieta personalizata prin asigurarea suplimentelor nutritionale necesare organismului dv.

Cele mai sanatoase alimente din randul fructelor

1. Caisele contin beta-caroten (care previne actiunea radicalilor liberi si mentine sanatatea ochilor), vitamina A (care previne cancerul de piele) si fosfor (eficient in prevenirea problemelor de memorie). O caisa contine 17 calorii, 0 g grasime si 1 g fibre alimentare.

2. Avocado contine acid oleic (o grasime nesaturata ce contribuie la scaderea colesterolului total din sange si cresterea nivelului de colesterol bun) si o cantitate semnificativa de fibre. O felie de fruct contine 81 calorii, 8 g grasime si 3 g fibre alimentare.

3. Zmeura contine acid elagic (care previne distrugerea membranei celulare si dezvoltarea celulelor cancerose), vitamina C si fibre care previn hipercolesterolemia si aparitia bolilor cardiace. Un pahar cu zmeura contine 60 calorii, 1 g grasime si 8 g fibre alimentare.

4. Pepenele galben. 100 g pepene galben asigura 50% din necesarul zilnic de vitamina A, 54 calorii, 1 g grasime si 2 g fibre. In plus, pepenele contine vitamina C si beta-caroten (antioxidanti puternici care protejeaza celulele de actiunea radicalilor liberi).

5. Afinele combat infectiile vezicii urinare si intestinale, au efect astringent si antidiareic. Un pahar cu afine contine 144 calorii, 0 grasimi si 0 fibre.

6. Stafidele se mandresc cu un aport mare de fier (carecontribuie la oxigenarea sangelui), vitaminele din complexul B (care imbunatatesc sanatatea mentala si previn caderea parului). O jumatate de pahar cu stafide are 218 calorii, 0 grasimi si 3 g fibre.

7. Smochinele au potasiu, fier si vitamina B6 care favorizeaza producerea serotoninei, scad colesterolul si previn retentia apei in organism. O smochina contine 37-48 calorii, 0 grasimi si 2 g fibre.

8. Lamaile contin limonen si vitamina C care fortifica imunitatea si previn cancerul. O felie de lamaie ne ofera 2 calorii, 0 grasimi si 0 fibre.

Cele mai sanatoase alimente din randul legumelor

9. Ceapa contine quercetina (unul dintre cei mai puternici flavonoizi care previne cancerul), vitaminele A, B, C, E, Na, K si P. Un pahar cu ceapa tocata are 61 calorii, 0 grasime si 3 g fibre.

10. Rosiile dau organismului licopen, unul dintre cei mai puternici carotenoizi, care actioneaza ca un antioxidant. Consumul zilnic reduce cu 50% riscul de aparitie al cancerului vezical si de colon. O rosie are 26 calorii, 0 grasimi si 1 g fibre.

11. Aghinarea contine binecunoscuta silimarina (un puternic antioxidant ce previne cancerul de piele) si 5 g fibre (care controleaza nivelul de colesterol din sange). 100 g anghinare contine 40 calorii si 0 grasimi.

12. Ghimbirul are in compozitie gingerol (care amelioreaza starile de greata). Planta contribuie si la ameliorarea migrenelor si durerilor provocate de artrita prin blocarea inflamatiei prostaglandinelor. O lingurita de ghimbir are 1 calorie si 0 grasimi.

13. Broccoli - un pahar cu broccoli tocat furnizeaza 25 calorii, 0 grasimi si 3 g fibre. El este indicat la femei deoarece protejeaza impotriva cancerului mamar datorita compozitiei deindol-3-carbinol si sulforafan.

14. Spanacul previne degenerescenta maculara (o cauza majora a orbirii) prin compozitia deluteina si zeaxantina.

15. Dovleacul protejeaza impotriva cancerului endometrial prin aportul de vitamina C si beta-caroten.

16. Usturoiul contine componente cu sulf care reduc colesterolul rau, hipertensiunea si riscul de aparitie al cancerului de stomac si colon.

Cele mai bune cereale si produse lactate

17. Quinoa - o jumatate de pahar cu quinoa contine 5 g proteine, o cantitate mai mare decat in alte cereale, 318 calorii, 5 g grasime si 5 g fibre.

18. Germenii de grau - o lingura asigura 7% din necesarul zilnic de magneziu, care previne crampele musculare.

19. Lintea - izoflavonele din linte previn cancerul mamar, iar fibrele impiedica aparitia bolilor de inima. Jumatate de ceasca contine 115 calorii, 0 grasimi si 8 g fribre. 

20. Arahidele contin grasimi nesaturate ce reduc riscul bolilor cardiace cu pana la 20%. 30 g arahide contin 166 calorii, 14 g grasime si 2 g fibre.

21. Fasolea Pinto - o jumatate de pahar asigura 25% din necesarul zilnic de acid folic, care previne aparitia malformatiilor congenitale.

22. Iaurtul ne ofera mult calciu care intareste oasele si bacterii active care previn infectiile fungice. Un pahar cu iaurt contine 155 calorii, 4 g grasime, 0 g fibre.

Cele mai bune alimente dintre fructele de mare

23. Crustaceele (scoici, midii) favorizeaza buna functionare a creierului deoarece contin vitaina B12, fier, magneziu si potasiu.

24. Somonul- pestiide apa rece precum somonul, macroul sau tonul sunt cele mai bune surse de acizi grasi omega-3, care ajuta la prevenirea bolilor de inima.

Un stil de viata sanatos nu presupune doar consumul alimentelor sanatoase, ci si modul lor de preparare si respectarea unui program de exercitii fizice periodice si o igiena riguroasa.

Articol furnizat de partenerii nostri de la www.SfatulMedicului.ro, redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste nr. 47

Specialistii de la clinica Dietalia sunt zi de zi langa tine. Află cum te putem ajuta cu sfaturi despre alimentaţia ta zilnică:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slabit

Nutritia in afectiuni

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Intrebari frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut
error: Conţinutul acestui site este proprietatea Dietalia! Copierea parţială sau integrală este interzisă.